1. Úvodní ustanovení

1.1 Tento reklamační řád („Reklamační řád“) se vztahuje na uzavírání veškerých kupních smluv na Zboží mezi prodávajícím Iva Flídrová., se sídlem v Tanvaldě, Myslivecká 637, 46841, zapsaným v Živnostenském rejstříku. IČO: 12810410 („Prodávající“) a koncovým zákazníkem („Kupující“). Reklamační řád je nedílnou součástí každé kupní smlouvy, objednávky nebo rámcové smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím na Zboží („Kupní smlouva“). Pro vyloučení pochybností platí, že za Kupní smlouvu se považuje také smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím pomocí prostředků komunikace na dálku, zejména prostřednictvím E-shopu.

1.2 Reklamační řád se řídí právní úpravou obsaženou v Občanském zákoníku a v zákoně č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

1.3 Tento Reklamační řád se přiměřeně použije také v případě, kdy Kupující není spotřebitelem ve smyslu § 419 Občanského zákoníku, není-li v Kupní smlouvě, Reklamačním řádu nebo mezi stranami dohodnuto jinak.

2. Pojmy

2.1 Pojmy uvedené v tomto RŘ mají následující význam:

(a) „Kupní cena“ znamená cenu platnou v okamžiku učinění Objednávky, kterou je Kupující povinen zaplatit prodávajícímu za dodané Zboží. Kupní cena nezahrnuje dopravné. Dopravné je splatné spolu s Kupní cenou;

(b) „Kupní smlouva“ znamená kupní smlouvu dle článku 1.1 tohoto Reklamačního řádu uzavřenou v souladu s Obchodními podmínkami ve smyslu § 2079 a násl. Občanského zákoníku;

(c) „Kupující“ má význam dle článku 1.1 tohoto Reklamačního řádu;

(d) „Obchodní podmínky“ znamená dokument Prodávajícího „Obchodní podmínky alfova.cz nebo pozdější, který je nedílnou součástí každé Kupní smlouvy a Kupující byl s jeho obsahem seznámen;

(e) „Objednávka“ znamená návrh k uzavření individuální Kupní smlouvy učiněný objednatelem Společnosti, byť prostřednictvím E-shopu;

(f) „Občanský zákoník“ znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v aktuálním znění;

(g) „Prodávající“ má význam dle článku 1.1 tohoto Reklamačního řádu;

(h) „Zboží“ znamená výrobky, které jsou uvedeny e shopu Prodávajícího ve znění platném ke dni uzavření Kupní smlouvy a jsou předmětem Kupní smlouvy, případně jsou předmětem Kupní smlouvy na základě odsouhlasené Objednávky, ačkoli nejsou uvedeny v některém z katalogů Společnosti.

(i) „E-shop“ je webovou stránku Prodávajícího www.alfova.cz, která umožňuje Kupujícímu vyplnit Kupní smlouvu a zaslat ji Prodávajícímu.

3. Záruční doba

3.1 Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží při převzetí Kupujícím nemá vady, tedy je v souladu s Kupní smlouvou a má jakost a užitné vlastnosti Prodávajícím popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy či údaji uvedenými na obalu Zboží či v jeho návodě očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který Prodávající pro použití Zboží uvádí nebo pro který se Zboží obvykle používá.

3.2 V případě, že Zboží vykazuje při předání zjevné vady nebo je-li Zboží předáno v porušeném transportním obalu, je Kupující oprávněn Zboží nepřevzít a bez zbytečného odkladu tuto skutečnost oznámit Prodávajícímu.

3.3 Délka záruky je uvedena v čl. 7 Obchodních podmínek prodávajícího (24 měsíců pro kupujícího).

3.4 Do záruční doby se nezapočítává doba od uplatnění oprávněné Reklamace do jejího vyřízení.

3.5 Kupující je povinen při převzetí Zboží prohlédnout, zda nemá vady

3.6 Rozhodl-li se Kupující Zboží nepřevzít v souladu s článkem 3.2 tohoto Reklamačního řádu či mu nebylo Zboží dodáno, je povinen toto oznámit neprodleně (popřípadě ve lhůtě stanovené Obchodními podmínkami) Prodávajícímu.

3.7 Záruka se vztahuje pouze na vady, které se vyskytnou u Zboží v záruční době poskytované Prodávajícím. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci, ke kterému došlo jejím obvyklým užíváním. Záruka se rovněž nevztahuje na používání jiným způsobem a k jiným účelům, než k jakému je určena (viz návod k použití), případně při nedodržení pracovních postupů pro Zboží stanovených. Stejně tak se záruka nevztahuje na ty Zboží, které Kupující nesprávně skladoval, a nesprávné skladování mělo vliv na jakost Zboží.

3.8 Pro řádné posouzení vady a vyřízení reklamace u reklamovaného Zboží je Kupující je při reklamaci povinen doložit vadné Zboží a prokázat, kdy Zboží zakoupil u Prodávajícího, například předložením faktury za Zboží.

4. Uplatnění záruky

4.1 Kupující má právo uplatnit své právo vyplývající ze záruky za jakost jen na Zboží, které má vady a bylo zakoupené u Prodávajícího.

4.2 Nemá-li Zboží vlastnosti stanovené v článku 3.1 tohoto Reklamačního řádu, má Kupující právo, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, na bezplatné odstranění vady; pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může Kupující požadovat i dodání nového Zboží bez vad, ale pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může Kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od Kupní smlouvy.

4.3 Právo na dodání nového Zboží, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od Kupní smlouvy odstoupit a Kupujícímu bude za těchto okolností vyplacena původní Kupní cena v hotovosti v místě reklamace nebo bankovním převodem.

4.4 Neodstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového Zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu Zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Společnost nemůže dodat nové Zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo Zboží opravit, jakož i v případě, že Společnost nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné obtíže. Vyřídí-li se reklamace Zboží poskytnutím slevy, bude peněžní rozdíl mezi Kupní cenou a částkou po slevě ve výši hodnoty slevy vyplacen Kupujícímu v místě uplatnění reklamace v hotovosti, pokud se se Společností nedohodne jinak.

5. Reklamace

5.1 Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného prodlení, jakmile se vada na Zboží vyskytla, a to v průběhu záruční doby dle článku 3.3 tohoto Reklamačního řádu výše.

5.2 Prodávající je povinnen o reklamaci rozhodnout (rozhodnutím se rozumí způsob řešení reklamace) ihned, bez zbytečného odkladu, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená, podle druhu Zboží, potřebná k odbornému posouzení vady.

5.3 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající nedohodne na delší lhůtě. V této lhůtě Prodávající též vyrozumí Kupujícího o způsobu vyřízení reklamace. V případě, že Kupujícím není spotřebitel, neuplatní se lhůty uvedené v článcích 5.2 a 5.3 tohoto Reklamačního řádu, ale Prodávající se zavazuje reklamace řešit v co nejkratší možné lhůtě po nezbytně nutnou dobu s ohledem na odborné posouzení Zboží dodavateli nebo výrobci.

5.4 Kupující může uplatnit reklamaci v sídle Prodávajícího, nebo v provozovně, kde byla uzavřena Kupní smlouva. Kupující může uplatnit reklamaci zasláním zboží do sídla Prodávajícího s popisem vad a s uvedením kontaktního telefonu a e-mailu.

5.5 Prodávající je povinen Kupujícímu potvrdit v písemné formě, kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

5.6 Prodávající může reklamaci posoudit přímo ve své provozovně, nebo předáním dodavateli nebo výrobci na posouzení.

5.7 Prodávající zamítne Reklamaci:

(a) má-li reklamované Zboží vadu, za kterou Prodávající podle zákona nebo Kupní smlouvy neodpovídá;

(b) v případě, že Reklamace nebyla uplatněna v záruční době;

(c) v případě, že je reklamováno běžné opotřebení Zboží způsobené jeho používáním, vada vznikla zacházením v rozporu s návodem nebo účelem, pro který se Zboží obvykle používá;

(d) nebyla-li Reklamace řádně uplatněna;

(e) Zboží bylo zcela nebo zčásti spotřebováno.

5.8 Použití Reklamačního protokolu: Kupující může zkopírovat Reklamační protokol do e-mailu, vyplnit ho a e-mailem odeslat, nebo požádat Prodávájícího o zaslání Reklamačního protokolu elektronicky ve formátu PDF.

6. Závěrečná ustanovení

6.1 Přílohou tohoto Reklamačního řádu je vzor Reklamačního protokolu Tato příloha je k dispozici i na provozovně Prodávajícího v papírové nebo elektronické formě. Kupující není povinen vzor Reklamačního protokolu použít.

6.2 Znění tohoto Reklamačního řádu může Prodávající kdykoli měnit či doplňovat. Tímto ustanovením však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé z Kupních smluv uzavřených před účinností nového Reklamačního řádu.

6.3 Podpisem Rámcové smlouvy, Kupní smlouvy, Objednávky nebo objednáním v E-shopu Kupující potvrzuje, že je s obsahem Reklamačního řádu v plném rozsahu seznámen a výslovně jej přijímá, že je mu znám význam všech používaných pojmů a doložek a že veškerá ustanovení mohl rozumně očekávat.

6.4 Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 29.4.2024.